Doordat je in seizoenen werkt weet je de focus te leggen op vooropgestelde doelen. Samen gaan we deze techniek testen en uitdiepen. In seizoen 1 gaan we “klanten vinden”, in seizoen 2 kan ik je vertellen of het “focus houden” gewerkt heeft. Elke reeks loopt 90 dagen. Wat denk je, doe je mee met de uitdaging?
Deze 2 seizoenen brengen een kijk op mijn ondervindingen en vervolgens documenteer ik ze met echte resultaten en feedback:
- Seizoen 1: Klanten vinden (spring vooruit naar seizoendetails)
- Seizoen 2: Focus houden (spring vooruit naar seizoendetails)
Na afloop van de 2 reeksen wordt het eerste seizoen offline gehaald voor het publiek.
Waarbij aanvang seizoen 3 staat ingepland op 01/07/2018.
De inhoud is opgemaakt met in het achterhoofd om er een “alleen voor leden”-segment van te maken.
Daarom kan je rekenen op de volgende 3 zaken:
- Kwalitatieve inhoud waar ik al mijn kennis en ervaring met je deel.
- Exclusieve en unieke aanpak.
- Extra’s en op aanvraag verzoeken te realiseren.
Seizoen 1: Klanten vinden
Loopt van 01/01/2018 tem 31/03/2018 (90 dagen)
Hoe je klanten vindt voor je bedrijf moet zowat de meest gestelde vraag zijn van elke ondernemer. In dit seizoen ga ik tot het uiterste om de juiste sleutels te vinden van het online succes. Om ze vervolgens toe te passen op een wandel-je-eigen-praatjes manier.
Doel: nieuwe klanten vinden.
Hoeksteen artikel [Publicatiedatum – 01/01/2018]:
Hoe diamanten van klanten vinden [Werkoefening]
Wat haal je uit het artikel:
- Werkoefening download -en invulbare PDF
- Resultaten van een persona aanmaken
- Het pad van je website bezoeker (Aandacht, interesse, verlangen en actie)
- Formule van verkoop
Opbouw artikel #1: [Publicatiedatum – 23/01/2018]
Hoe klanten vinden wanneer je zelf het Meest Onderscheidende Kenmerk (USP) bent?
- Harder roepen of mooier zingen? De spotvogel of de nachtegaal?
- Vertel jouw verhaal op het ritme van je kernwaarden.
- Wat maakt jou, jou?
Opbouw artikel #2: [Publicatiedatum – 13/02/2018]
Hoe klanten vinden via Sociale Media?
- Welke Sociale media rendeert voor jou?
- Adverteren of niet adverteren: feedback ivm 30 dagen adverteren (Facebook & Instagram)
- LinkedIn enkel voor B2B, toch?
Opbouw artikel #3: [Publicatiedatum – 06/03/2018]
Hoe klanten vinden via Google zonder adverteren?
Voorkennis: meta-omschrijving
- [Video]Hoe vind je jouw ideale sleutelwoorden (keywords)
- [Video]Onderzoek naar concurrentie
- [Video]Opvolging van je website
Conclusie: [Publicatiedatum – 27/03/2018]
Yes! Klanten vinden mij online, maar euhm wat nu?
- Resultaten op een rijtje
- Wat nu, je vindt klanten, zijn het de juiste?
- Vraag, aanbod en prijszetting
Seizoen 2: Focus houden
Loopt van 01/04/2018 tem 30/06/2018 (91 dagen)
Hoe hou je de aandacht vast terwijl je met duizend-en-een dingen wordt geconfronteerd. Administratie, netwerken, bijscholen, bestaande klanten, vriendendiensten zijn er maar enkelen op op te noemen.
Met als resultaat dat dromen en opportuniteiten soms moeten wijken.
Het lijkt alsof we in een wereld leven waar iedereen onmiddellijke resultaten wilt zien en krijgen. Waardoor de druk opeens opgevoerd wordt, en ook omdat gratis niet langer een vies woord is maar een must om mensen te overtuigen.
Hoeksteen artikel [Publicatiedatum – 01/04/2018] :
Wat haal je uit het artikel:
- [Video]Engagement naar jezelf en je agenda
- Planning en tijdsmanagement
- Doelen stellen, evalueren, behalen en belonen
Opbouw artikel #1: [Publicatiedatum – 24/04/2018]
Hoe focus houden op je bedrijf met duizend-en-een ideeën in je hoofd?
- Voor -en nadelen van een visionaire ondernemer.
- Voor -en nadelen van een ondernemende ondernemer.
- Gedaan is beter dan perfect.
Opbouw artikel #2: [Publicatiedatum – 15/03/2018]
Hoe focus houden in een geconnecteerde wereld?
- Rust vinden vandaag.
- Meditatie als hulp -of redmiddel?
- Vroege vogels leven langer.
Opbouw artikel #3: [Publicatiedatum – 05/06/2018]
Hoe focus houden in goede en slechte tijden?
- De moed erin houden als het goed gaat.
- De moed vinden als het minder gaat.
- Wat betekent moed en hoe weet je wanneer je het hebt?
Conclusie: [Publicatiedatum – 26/06/2018]
Focus houden onder alle omstandigheden, gemoedsmanagement.
- Gemoedsmanagement, de aanpak.
- De 90 dagen dagelijks mediteren challenge.
- Is het engagement naar mijn zaak verbeterd?